Speciale truckopbouw met aanhangwagen voor Meijer Transport BV, Nieuw Buinen
Deze week heeft Meijer Transport BV uit Nieuw Buinen zijn “nieuwe” truck en aanhangwagen in gebruik genomen. Naast een 3-assige middenas- aanhangwagen MXD.324.T-P2S is ook de truck opbouw kompleet door Pacton uitgevoerd.
Door speciale deuren en een verstelbare trekboom is het doorladen van de aanhangwagen naar de motorwagen ook zonder afkoppelen mogelijk. Een op maat gemaakte klep aan de voorzijde van de aanhangwagen, die omhoog geklapt tevens dienst doet als stootplaat, overbrugt hierbij de kloof tussen motor- en aanhangwagen.
Voor firma Meijer was een snelle beladingsmogelijkheid via de zijkant uiterst belangrijk. De Motorwagen en de aanhangwagen zijn aan de rechterzijde uitgevoerd met een conventioneel schuifzeil maar aan de linkerzijde met een ingenieus lichtgewicht schuifdeuren systeem waardoor het laden en lossen razendsnel gedaan kan worden. Vooral voor vervoerders met veel laad- en losadressen is dit een uitkomst.
In Scandinavië wordt dit systeem al jaren in alle weersomstandigheden veelvuldig gebruikt en het was dan ook in Zweden waar Harrie Meijer hiervan overtuigd raakte.
Ook Pacton ziet de voordelen en was dan ook gaarne bereid om samen met de Zweedse fabrikant en Meijer Transport BV deze combi op te bouwen. Behalve als combi is dit deurensysteem natuurlijk ook als opleggervariant beschikbaar.
“Ladungssicherung” is ook voor Firma Meijer Transport BV belangrijk. Hier zijn diverse rongkokers, vloerogen, LoadLok rails in het dak en ferry ogen toegepast. Een speciale vergrendelbare bak aan de achterzijde van de aanhangwagen tussen de hoofdliggers biedt ruimte voor het opbergen van rongen en huifplanken van zowel de motorwagen als ook de aanhangwagen.
Meijer Transport BV uit Nieuw Buinen rijdt al jaren met combinaties van motorwagen en aanhangwagen. Zeker het transport naar Scandinavië met veel laad- en lospunten heeft hen gemotiveerd om voor een maatoplossing te kiezen.